Charm

Charm sommer 2010
Charm har nå lært mye som trengs for å bli en god ridehest, men ennå gjenstår en god del. Han tar nesten på seg grimen selv, går ved siden uten å dra i tauet, sammen med Prins og to sekker mat, som han aldri rører. Han snur ved porten slik at jeg kan stenge den, venter ved høysekken til jeg er ferdig å tømme ut gresset. Han er litt rask til å ta grimen av, så det må vi øve litt mer på. Ellers kan han skritte og trave løs rundt meg på kommando og håndsignal, rygge på kommando, og gå løs ved siden. Han er vant til dekken, sal og seletøy og har prøvd å gå med vekt på ryggen en liten stund. Og så kan han stå på et lite podie, som akkurat har plass til ham, og det er han veldig stolt av. Fremdeles har vi litt arbeid å gjøre med å få ham helt trafikksikker og mindre redd for brå bevegelser.
Vår 2010
Charm vinteren 09/10
Sommer -09. Har nettopp fått meg ny hest. En Paint/ Quarter, hingst, 1 år. Han har flyttet fra mammaen sin for å bo på nytt sted sammen med Prins, Pia og Vinter. Prins og Charm går sammen ute i luftegård. Prins er blitt onkel, men er ikke helt sikker på om han liker jobben ennå. Kjekt med selskap, men når småen hver dag ber om melk så kan det bli litt slitsomt..... Charm søker trøst, og det er derfor lett for oss å bli venn med ham, ved å gi ham massage, pelsstell, tid og omsorg. I går lærte Charm å stå i to tau, bli børstet og løfte frambena rolig. 
Jeg solgte Charm til naboen på et tidspunkt da jeg ikke hadde egen stall, da ble det for mye å ha to hester. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar